Tillsammans med Min Doktor levererar vi hela vårdkedjan

Dynamic Code erbjuder självtester som du enkelt tar hemma. Det innebär att du kan ta med ditt testsvar redan vid första läkarbesöket för en snabbare och säkrare diagnos.

Från och med årsskiftet samarbetar Dynamic Code med Min Doktor och för våra gemensamma kunder innebär det här att man med ett enkelt knapptryck tar sig från testsvar till Min Doktors digitala mottagning. Beroende på besvär hamnar man hos en läkare och/eller barnmorska som utan tidsbokning hjälper till med diagnos och behandling.

Min Doktor är Sveriges ledande digitala vårdgivare. Sedan 2013 har Min Doktors över 100 läkare, barnmorskor och sjukgymnaster hjälpt 200 000 patienter över nätet. Tjänsten är öppen dygnet runt och både barn och vuxna kan få hjälp med ett fyrtiotal åkommor. Som patient får man i lugn och ro besvara läkarens frågor om sina symptom i ett skriftligt formulär som man skickar in med bifogade bilder vid behov. Sedan är kommunikationen igång - patienten behöver inte boka tid. I de fall Min Doktors läkare och barnmorskor behöver provsvar för att ställa diagnos, så kan de antingen skicka självtest till patienten eller remittera för provtagning eller röntgen på fysiska vårdinrättningar.

”Självtest innebär en smidigare vårdprocess för de av Min Doktors patienter som inte kan eller vill uppsöka vårdcentralen för provtagning. Är man sjuk så vill man stanna hemma i sängen. Har man besvär som är lite genanta så vill man inte heller skylta med det på den lokala vårdcentralen. Med dagens vårdköer är det också en fördel ju fler som väljer hemtest och digital vård, då de lämnar plats på vårdcentralen för dem som verkligen behöver de fysiska vårdbesöken”, säger Henrik Kangro, Medicinskt ansvarig Min Doktor.

”För Dynamic Code är samarbetet med Min Doktor mycket värdefullt då nu fler kan få del av en säker och smidig vård direkt från hemmet. Det är viktigt för oss att erbjuda meningsfulla självtest och bra verktyg för diagnos. Vi kan nu fokusera på att utveckla fler test, då vi tillsammans med Min Doktors läkare och barnmorskor hittat en bra och skalbar vårdlösning med kundens behov i centrum”, säger Anne Kihlgren, VD på Dynamic Code.