2021-10-21

Dynamic Code presenterar helt nytt DNA-test för träning och hälsa på tisdag

När framtidens utmanare inom MedTech samlas för innovationsdagar hos Epicenter i nästa vecka kommer Dynamic Code vara på plats och presentera BODY - ett helt nytt typ av DNA-test för kost och träning. Senare i veckan - torsdag (28/11) pratar även Dynamic Codes vd Louise Nylén om hur vårdlandskapet utvecklas med ny teknik.

Under Health & MedTech Innovation Days på Epicenter på tisdag presenterar Johanna Lönn, produktägare på Dynamic Code ett helt nytt DNA-test som är baserat på de senaste forskningsrönen och som ger konsumenten ett personligt svar med information om de genetiska förutsättningar som kan interagera med din kost och träning. 16 genetiska markörer undersöks och ger svar på de genetiska förutsättningar kroppen har för att maximera träningen samt samspelet mellan kost och kropp.

health-week-johanna.jpeg

Johanna Lönn kommer att presentera hur testet fungerar, vad det mäter och hur datan kan användas för att förbättra både träning och hälsa.

BODY är framtaget i samarbete med Sabina Dufberg som har mångårig och bred utbildning och erfarenhet inom personlig träning och kost. Sabina Dufberg har utbildat andra tränare, och coachat allt från elitidrottare till rehabiliteringspatienter, bland annat i TV-programmet Biggest Loser. Hon är också författare till ett flertal böcker och är en mycket anlitad föreläsare.

Tid och plats
Tisdag 26/10 kl 08.30 på Epicenter, Mäster Samuelsgatan 36.
Alla är välkomna! Anmäl dig här.

Vill du som journalist testa Body kan du få ett provexemplar på plats eller beställa ett via marknad@dynamiccode.com.

Intelligent Healthcare - Hur förvandlas medicin- och hälsoindustrin av nya teknologier?
På torsdag 28/10 kl 12.00-13.00 pratar även Dynamic Codes vd Louise Nyén om hur vårdlandskapet utvecklas med ny teknik. Där kommer hon bland annat berätta om hur Dynamic Code genom digitaliserad diagnostik effektiviserar vården.

Alla är välkomna! Anmäl dig här.

health-week-louise.jpeg

anne-press-250x332.jpg