Pressmeddelande -

Dynamic Code inleder samarbete med träningsprofilen Sabina Dufberg kring DNA-test för kost och träning

Hur kroppen reagerar på olika typer av kost och träning är bland annat genetiskt betingat. Genom ett nytt samarbete tillsammans med träningsprofilen Sabina Dufberg ska Dynamic Code ta fram ett nytt DNA-test kopplat till kost och träning.

Sabina Dufberg har mer än 25 års erfarenhet av att leda andra inom träning och brinner för en hållbar livsstil där kost och träning är en del av vardagsglädjen och goda resultat är belöningen. Hon har medverkat som coach och tränare i TV-programmet Biggest Loser, byggt upp och drivit hälso- och fitnessanläggningar och skrivit ett flertal böcker. Idag är hon en flitigt anlitad föreläsare och driver sitt eget koncept för träningsresor utomlands och anordnar event och föreläsningar runt om i hela Sverige.

Dynamic Codes nya DNA-test ska ge en ökad förståelse för kroppens unika förutsättningar när det kommer till bland annat kostintag och metabolism, muskeltyp, uthållighet, behov av återhämtning och stresspåverkan. Sabina är med under utvecklingen för att se till att testsvaren berikas med motiverande rekommendationer som också är tillförlitliga i praktiken.

– Jag känner mig laddad och upprymd över detta nya samarbete med Dynamic Code. Jag stärks av att få ta del av utvecklingsarbetet, och det känns fantastiskt att vi snart kan få dela med oss av kunskapen och inspirera våra kunder, säger Sabina Dufberg.

– Målet med samarbetet är att kombinera den senaste forskningen om genetiska förutsättningar med den praktiska erfarenhet som Sabina besitter. Vi kommer kunna ge kunden verktyg för att motiveras till ett hälsosammare liv, säger Anne Kihlgren, grundare och avgående vd för Dynamic Code och som nu kommer att fokusera på strategisk utveckling av hälsotest.

Utvecklingen av DNA-testet för kost och träning är igång och förväntas lanseras i vinter.

Grundare och VD

Sabina Dufberg
sabina@dufberg.com

Fakta om Dynamic Code

Dynamic Code vill hjälpa människor att ta kontroll över sin egen hälsa och utvecklar meningsfulla hälso- och diagnostest baserat på DNA-teknik. Testerna erbjuds i en digital kommunikations- och logistikplattform som håller på att revolutionera medicinsk provtagning och diagnostester. Tester som tidigare krävt provtagning hos kliniker och av vårdpersonal och ibland tagit månader och år, kan patienterna nu göra själva och få svar och behandling på några dagar. Utan att tumma på kvaliteten – Dynamic Codes tester uppfyller alla medicinska och regulatoriska krav.

Fredrik Pallin

Presskontakt Presskontakt 0708-114115

Vår drivkraft är att omsätta den senaste forskningen till användbara produkter för ökat välmående och bättre hälsa.

Dynamic Code är ett healthtech-bolag som erbjuder diagnos- och hälsotestlösningar med självprovtagning. Detta sker till vården och direkt till konsument genom en plattform som kombinerar fysiskt prov med digital hantering. Med hjälp av DNA-teknik och en digital helhetslösning får kunderna säkra diagnoser och uppföljande vård, effektivt och säkert. Vi har ett tydligt mål: Att ge människor mer kontroll över sin hälsa genom att erbjuda vården säkra diagnoser.

Dynamic Code
Wallenbergs gata 1